Publications:


Peer-reviewed scientific articles:

  • Rasi-Heikkinen, P., Rivinen, S., & Ahtinen, A. (2024). Older adults and robot literacy. Educational Gerontology, 1–11. https://doi.org/10.1080/03601277.2024.2412367

  • Paananen, V., Rivinen, S., Tohmola, A., & Elo, S. (2024). Factors Affecting Marginalized Older Peoples' Digital Exclusion Evaluated by Gerontological Social Work Professionals. In Särestöniemi, M., et al. Digital Health and Wireless Solutions. NCDHWS 2024. Communications in Computer and Information Science, vol 2083. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-59080-1_25

  • Vuojärvi, H., Rasi-Heikkinen, P., Rivinen, S., Purtilo-Nieminen, S., & Cornér, T. (2022). Opettajankoulutus ikäihmisten medialukutaitojen tukena [Teacher education to support older people's media literacies]. In K. Korjonen-Kuusipuro, P. Rasi-Heikkinen, H. Vuojärvi, K. Pihlainen & E. Kärnä (Eds.), Ikääntyvät digiyhteiskunnassa. Elinikäisen oppimisen mahdollisuudet [Ageing population in digital society. Opportunities for lifelong learning] (pp. 141-162). Gaudeamus

  • Rivinen, S., Rasi-Heikkinen, P., Vuojärvi, H., & Purtilo-Nieminen, S. (2022). Teacher Students' Designing Media Education for Older People: Creative and Need-Based Pedagogies Emphasized. Seminar.net, 18(1). 
    https://doi.org/10.7577/seminar.4075

  • Rivinen, S. (2022). Ikäihmisten medialukutaidon geragogiikkaa kehittämässä. Gerontologia, 36(1), 95-99. https://doi.org/10.23989/gerontologia.113534

  • Rivinen, S. (2021). Developing Media Literacy Geragogy for Older People through Design-based Research. [Doctoral dissertation, University of Lapland]. Lauda. 

  • Vuojärvi, H., Purtilo-Nieminen, S., Rasi, P., & Rivinen, S. (2021). Conceptions of adult education teachers-in-training regarding the media literacy education of older people. A phenomenographic study to inform a course design. Journal of Media Literacy Education, 13(3), 1-18. https://doi.org/10.23860/JMLE-2021-13-3-1

  • Purtilo-Nieminen, S., Vuojärvi, H., Rivinen, S., & Rasi, P. (2021)Student teachers' narratives on learning: A case study of a course on older people's media literacy education. Teaching and Teacher Education, Vol. 106.
    https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103432 



Other:

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita